REM kaže da nije bilo potrebe da objave izveštaj jer su brojke bile već poznate

REM kaže da nije bilo potrebe da objave izveštaj jer su brojke bile već poznate

Izvor: N1

Centar za istraživačko novinarstvo objavio je izveštaj REM-a o izbornoj kampanji 2016, koji pokazuje da su televizije sa nacionalnom frekvencijom u potpunosti bile u službi vladajuće SNS. Iz REM-a odgovaraju da to nisu uradili jer, kako kažu, nije bilo potrebe da objave već poznate brojke.

I dok u CINS-u podsećaju da je REM ranije tvrdio da taj izveštaj ne postoji, iz REM-a odgovaraju da "gospoda iz CINS-a očigledno veruju da je zemlja ravna ploča".

Izveštaj REM-a o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje 2016. godine, kako navode u CINS-u, pokazuje da su televizije sa nacionalnom frekvencijom, promovisale vladajuću SNS i njenog predsednika Aleksandra Vučića, dajući im u pojedinim slučajevima čak četiri puta više vremena nego opoziciji.

"Ono što je zapravo zanimljivo u ovoj situaciji je da je REM čak govorio da ovog izveštaja i nema, a mi, evo tri godine kasnije, držimo taj dokument u rukama i negde vidimo da su službe REM-a radile svoj posao i analizirale ponašanje medija. I te kako da tog dokumenta ima,  ali da taj dokument nije došao do javnosti. Ono što saznajemo iz saopštenja REM-a, a što nismo mogli da saznamo kao novinari koji smo postavili pitanje, je da taj dokument nije ni došao do saveta", kaže Dina Đorđević iz CINS-a.

A REM u odgovoru na pisanje CINS-a navodi da su tokom kampanje 2016. godine periodični izveštaji razmatrani na sednicama Saveta, ali nisu objavljivani:

"Kada je kampanja završena, više organizacija je objavilo izveštaje o zastupljenosti, te završni izveštaj Savet REM nije ni razmatrao, jer nije bilo nikakve potrebe za tim, pošto, osim objavljivanja već poznatih brojki o vremenu nečijeg pojavljivanja, REM ništa drugo nije mogao da radi, jer ne može da uređuje programe komercijalnih televizija, niti da određuje ko će se i koliko na njima pojavljivati".

Ne može da uređuje ali, kako kaže Gordana Suša, koja je do 2016. godine bila članica Saveta REM-a, može da kontroliše primenu zakona koji se odnosi na ponašanje elektronskih medija.

"Mi smo na svakoj sednici Saveta imali kompletan pregled i na osnovu toga postupali, kažnjavali medije, upozoravali, davali javne opomene i slično. Pa samo da vas podsetim da je u jednom trenutku, na primer, Studio B nije mogao da se emitije, jer je prekršio izbornu tišinu. U jednom trenutku je Happy bio kažnjen, mislim na 24 sata", navela je Suša.

Nakon što je CINS objavio izveštaj REM-a, Pokret slobodnih građana zatražio je raspuštanje Saveta.

"U izveštaju se jasno vidi da je vladajuća SNS bila povlašćena, a da su svi mediji kršili zakone i trebalo je da snose posledice zbog toga, Savet REM je svesno tri godine skrivao to od građana Srbije. Smatramo da sada postoje i dokazi da Savet REM radi direktno u korist vladajuće stranke i da više ne ispunjava ni minimum uslova da reguliše medije u Srbiji, što ni do sada suštinski nije radio", naveli su iz PSG.

O radu REM-a možda najbolje govori podatak da je 2012. godine to telo primilo 78 pritužbi i izreklo 48 mera, dok je prethodne godine dobilo četiri puta više pritužbi, a nije izreklo nijednu meru.

REM Izvor: N1

POVEZANE VESTI

Komentari (24)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Kosmos

Vreme je izmisljena kategorija.

Peki

Sve je to ok, idemo dalje

Gradjanin

Ukinuti REM! Ostavke!

* Sva polja su obavezna

NAJČITANIJE

ČITAOCI REPORTERI

ČITAOCI REPORTERI

Vaša poruka je uspešno poslata.

Hvala.

GOTOVO

Ubacite video ili fotografiju.

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa.
Ne sme biti više od 25 MB.

Pročitajte još

Vesti

Vesti

7 na N1: Poštari nisu dolazili na vrata, ali jeste opozicija 14.12.2019.

14.12.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Miloš Jovanović: Bojkot je legitiman, ali pitanje je da li je svrsishodan 14.12.2019.

14.12.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Savez studenata iz Kragujevca: Presuda za aferu Indeks - sramna 14.12.2019.

14.12.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Bastać tvrdi da je uhapšen, Stefanović da je sam tražio prevoz do SBPOK-a 14.12.2019.

14.12.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Sa protesta "1 od 5 miliona" zatraženo oslobađanje Aleksandra Obradovića 14.12.2019.

14.12.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Haradinaj: Vučić ne može da poriče da ga je sa Kosova oterala OVK 14.12.2019.

14.12.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Višemesečni radovi, ulice bez trotoara, pešačenje postalo ekstremni sport 14.12.2019.

14.12.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Picula: Politika proširenja EU ponovo u centru političke debate 14.12.2019.

14.12.2019.  |  Vesti

loader