"Novosti" prodate nepoznatoj firmi, javnosti nepoznatog biznismena iz Smedereva

"Novosti" prodate nepoznatoj firmi, javnosti nepoznatog biznismena iz Smedereva

Izvor: N1

Da li je jedna od 24 sporne privatizacije postala - još spornija? Kompanija "Novosti" prodata je nepoznatoj firmi, široj javnosti nepoznatog biznismena iz Smedereva, tako što mu je država svoj udeo prodala za oko 300 miliona dinara. Sami detalji transakcije ostali su nejasni.

Osnovan pre šezdeset šest godina, nekad najtiražniji dnevnopolitički list u bivšoj Jugoslaviji prešao je dug put. Od slavnih osamdesetih, kada su novinari "Novosti" otkrivali međunarodne afere, preko devedesetih, kada su bili deo propagandne mašinerije Slobodana Miloševića, do dvehiljaditih kada je njihovo vlasništvo bilo sve, samo ne transparentno.

Više ne - novi gazda je tridesetpetogodišnji Boban Rajić iz naselja Vučak pokraj Smedereva, koji je kupio Novosti za oko 2,5 miliona evra.

Jedini put kada se ime Bobana Rajića pojavilo u javnosti bilo je kada se kao vlasnik smederevskog preduzeća "Coka" požalio javnosti da, kako je rekao, osobe iz kriminogene strukture prete njegovoj porodici, nakon što je kompanija "Merkator" prestala da plaća nadoknadu za 20 objekata koje im je izdavao u zakup.

 Od poslova sa lokalima do kupovine "Novosti" Rajić je došao praktično preko noći. Njegova firma "Media 026" koja je kupila štampariju "Borba", većinskog vlasnika kompanije "Novosti", osnovana je prošle godine, sa osnivačkim kapitalom od 100 dinara. Kako je od novčanice s likom Nikole Tesle stigla do 300 miliona dinara za kupovinu dnevnog lista nije poznato, jer finansijski izveštaj kompanija nije objavila, a Rajić se nije javljao na telefon.

"Meni ovo izgleda kao jedno pranje, ili pretpranje, do kog ćemo doći tek do nekog trećeg vlasnika koji će možda biti stvarni, a da je ovo neka uvertira za to. Svedoci smo kako su otišle dve nacionalne frekvencije - 02 i Prva - tako što je od para građana uzet kredit Telekoma, pa su te pare prebačene na račun kupaca, pa su kupci kupili nacionalnu frekvenciju", smatra bivši šef deska "Večernjih novosti" Srđan Škoro.

Opozicija smatra da je država dozvolila da još jedan medij završi kao plen pojedinaca bliskih vlastima. U Pokretu slobodnih građana smatraju da će "Novosti", tradicionalno naklonjene režimu, sada biti stavljene u službu direktne promocije vladajuće partije, dok se u Stranci slobode i pravde pitaju - kako i zašto je država dopustila da bude oštećena za milionske iznose.

"Gde je sve objavljen oglas za prodaju ove, jedne od najznačajnijih medijskih kuća? Kako je moguće da se kompanija koja ostvaruje prihod od 1,25 milijardi dinara i poslovnu dobit od 114 miliona, proda za 299 miliona dinara firmi koja ima nula dinara prihoda", pita Marinika Tepić iz Stranke slobode i pravde.

Srđan Škoro smatra da je država transakciju morala da sprovede daleko transparentnije. Nije, kaže, poznato kako je dogovorena cifra od 2,5 miliona evra, da li je bilo drugih ponuđača, niti da li je novi vlasnik položio garancije, već je samo saopšteno da je preuzimanje završeno.

"Država je ta koja bi trebalo da unosi red, a ne nered. Štamparija nije privatno lice, pa je ono sad preprodavalo "Večernje novosti", već je štamparija 80 odsto u državnom vlasništvu. Država bi trebalo da uspostavi tender, ili način kako se prodaje. Drugo, da vidimo šta se prodaje - šta je taj vlasnik kupio - da li je kupio celu kompaniju, ili je kupio list "Večernje novosti", kaže Škoro.

Vlasnička struktura "Novosti" tako je postala još zamršenija. Do skora nezvanični većinski vlasnik kompanije bio je biznismen Milan Beko, da bi na osnovu duga njegove firme država preuzela većinski udeo. Na mestu generalnog direktora, pak, ostao je Srđan Muškatirović, i to kao predstavnik Bekovog kapitala. On je prošlog meseca smenjen, a danas je odbio da za N1 komentariše najnoviju vlasničku transformaciju. Rukovodstvo "Novosti" zasad se nije oglašavalo.

POVEZANE VESTI

Komentari (44)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

W W

Od prodaje paprika, slonovo uvo.

BOT

Mi radimo do 21.15. Kao što vidite posle toga nema negativnih komentara. Hahaha.

Pametan Vucko

Zna se ko je to kupio

* Sva polja su obavezna

NAJČITANIJE

ČITAOCI REPORTERI

ČITAOCI REPORTERI

Vaša poruka je uspešno poslata.

Hvala.

GOTOVO

Ubacite video ili fotografiju.

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa.
Ne sme biti više od 25 MB.

Pročitajte još

Vesti

Vesti

Tepić: Vučić i Dačić mesecima krili upozorenje SAD o Slobodanu Tešiću 14:28 h

14:28 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Tači u Račku: Budućnost se ne gradi poricanjem zločina i vređanjem ubijenih 14:27 h

14:27 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Gradonačelnik Atine uručio Vučiću Zlatnu medalju za zasluge 13:47 h

13:47 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Alkoholisani vozač pod zabranom udario kolima saobraćajnog policajca u Topoli 13:41 h

13:41 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

BCHR: Građani kažu da se prava ne poštuju,pravo na rad i mišljenje najugroženiji 13:23 h

13:23 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Đurić: Fotografijicu u Tirani uslikali zbog unutrašnjeg političkog obračuna 13:20 h

13:20 h  |  Vesti

loader