Raskrikavanje: Za pola godine više od 400 laži na naslovnicama četiri tabloida

Raskrikavanje: Za pola godine više od 400 laži na naslovnicama četiri tabloida

Raskrikavanje: Za pola godine više od 400 laži na naslovnicama četiri tabloida Izvor: N1

Na naslovnim stranicama Kurira, Informera, Srpskog Telegrafa i lista Alo za prvih šest meseci ove godine objavljeno je najmanje 419 lažnih, neutemeljenih ili vesti čije navode nije moguće proveriti, pokazuje analiza Raskrikavanja. Ovom analizom nisu bile obuhvaćene vesti iz sveta šou-biznisa.

Sa naslovnih stranica četiri dnevna lista sa najvećim tiražima za pola godine čitaoci su mogli uglavnom da se - dezinformišu. Bilo je dovoljno samo da pročitaju naslove na kiosku i da i ne otvarajući novine budu izmanipulisani i prevareni, piše Raskrikavanje.

Zajedničko svim listovima koje je Raskrikavanje analiziralo je negativan stav prema liderima opozicije, protestima "1 od 5 miliona" i susedima.Dragan Đilasje ime koje se ubedljivo najčešće spominje u negativnom kontekstu, a u nešto manjoj meri su zastupljeni i drugi opozicioni političari.

Svoju naklonost tabloidi poklanjaju pre svegapredsednikuAleksandru Vučićui Srpskoj naprednoj stranci. Na naslovnim stranicama, pokazuje analiza Raskrikavanja, nije objavljena niti jedna vest koja kritički izveštava o nekoj Vučićevoj odluci.

U isključivo pozitivnom svetlu prikazan je i predsednik RusijeVladimir Putinkoji se gotovo uvek pojavljuje u ulozi spasitelja Srbije i koji je spreman da pošalje i vojsku kako bi odbranio Kosovo. Na naslovnim stranama se za šest meseci pojavio više desetina puta, a gotovo sve njegove izjave su ili prenete neprecizno ili su potpuno izmišljene.

Ovi tabloidi, iako objavljuju lažne vesti i redovno krše Kodeks novinara Srbije, redovni su dobitnici novca na konkursima lokalnih samouprava, ali iputem javnih nabavki.

Prema podacima baze Kešformisanje koju je uradilo Raskrikavanje, firme koje su izdavači ovih tabloida tokom 2017. i 2018. godine na lokalnim konkursima su sufinansirane sa više od 51 milion dinara.

Tako jeMedijska mreža doo, izdavač Srpskog telegrafa, dobila najmanje 22 miliona dinara za svoje projekte, a kompanijaAdria Media Group, koja izdaje i list Kurir, dobila je više od 11 miliona dinara. FirmiDnevne novine Alo doo, izdavaču istoimenog tabloida, pripalo je najmanje 12 miliona dinara, dok sufirme u vlasništvu Dragana Vučićevića koje stoje iza tabloida Informer, dobile najmanje 6,2 miliona dinara.

Celu analizu pročitajte na sajtu Raskrikavanje.

Komentari (28)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Gradjanin

Blatoidi....

Miloje

Zato Vi iz N1 izbacite stampano izdanje i to za 10 dinara. Jer narod kupuje najjeftinije, a i kako bi se malo realno informisao.

Tri Dana Kondora

Najzanimljivije su ove izmišljene ili spinovane izjave g. Putina. Jasno je da su one fabrikovane za unutrašnje potrebe u nas, ali .... Da li su ti tzv novinari i njihovi nalogodavci dorasli krupnim igračima? Da ne bude posle igračka plačka...

* Sva polja su obavezna

NAJČITANIJE

ČITAOCI REPORTERI

ČITAOCI REPORTERI

Vaša poruka je uspešno poslata.

Hvala.

GOTOVO

Ubacite video ili fotografiju.

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa.
Ne sme biti više od 25 MB.

Pročitajte još

Vesti

Vesti

Autobus propao u udubljenje na putu, nema povređenih putnika 22:08 h

22:08 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Pompeo nakon sastanka s Vučićem: Produktivan razgovor o dijalogu 22:05 h

22:05 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

UNICEF poziva Beograđane da pomognu izgradnju igrališta za decu sa invaliditetom 21:36 h

21:36 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Narodna stranka donela odluku o bojkotu izbora 20:36 h

20:36 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Ugljanin pisao Skatu: SAD su oslonac sandžačkih Bošnjaka 20:19 h

20:19 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Amfilohije: Ne bavim se politikom, ali mi nekad izleti oštrija reč 20:09 h

20:09 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Bristol ponovo bez struje, Pašalić kaže - Ministarstvo odbrane krši preporuku 19:17 h

19:17 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Treći okrugli sto: Prekršena pravila, izlazak SzS, dogovor ni na vidiku... 19:12 h

19:12 h  |  Vesti

loader