Stručnjaci: Javni interes u drugom planu zbog poslovnih poteza RTS-a i Telekoma

Stručnjaci: Javni interes u drugom planu zbog poslovnih poteza RTS-a i Telekoma

Izvor: N1

RTS je od nedavno "nevidljiv" za gledaoce u dijaspori, odnosno za sve one koji koriste NET TV Plus platformu. Gašenje kanala Javnog servisa Srbije usledilo je nakon što je RTS i Telekom, koji ima pravo na distribuciju, zatražio od United grupe više novca nego do sada - skoro sto puta više nego što, na primer, United Group plaća za emitovanje BBC-a.

Stručna javnost upozorava da je javni interes pao u drugi plan zbog poslovih poteza RTS-a i kompanije Telekom Srbija.

RTS 1, RTS 2, RTS Svet, RTS Sat - više nisu na listi kanala koje će Srbi u dijaspori moći da gledaju preko Net TV-a. Ukidanje programa javnog servisa na toj platformi rezultat je neuspešnih pregovora United grupe i kompanije Telekom Srbija, koja zahteva da se cena RTS-ovih kanala poveća na 1,2 evra po korisniku. Za United grupu, ta, dvadeset puta veća cena, bila je neprihvatljiva. Za građane koji žive u dijaspori, preko NET TV-a, RTS je od nedavno nevidljiv, ipak, tu činjenicu tumače različito. 

"Mi sa Balkana najverovatnije da 100 odsto svi gledamo to. Tako da nam je to jedina informacija koju dobijamo iz Srbije. Ali nisam za to da bismo plaćali nešto ekstra ili dodatno ili tako nešto kad već plaćamo i ovo što imamo", kaže stanovnik Beča Boban Petrović.

N1: Spremni ste da platite dodatnih 5 evra i da pređete na RTS Planetu?

"Što da ne... Zato što mi odgovara, imaju, čini mi se, četiri ili pet kanala RTS-a, tako da bih platio, za mene ovde to nije neki problem", kaže Ivo Matijević.

"Od danas više nemam RTS kanale ovde u Valensiji, jer je Telekom Srbije, koji je dobio eksluzivno pravo od RTS-a na distribuciju, tražio povećanje čak za 20 puta od distributera NET TV-a. Tako da nemam više sledeće kanale: Vučić 1 Vučić 2 Vučić 3 Vučić HD", napisao je Igor Čobanović na Tviteru.

Na pitanje N1 kakav je zvaničan stav po ovom pitanju i kako se aktuelna situacija odražava na građane koji ne žive u Srbiji iz Uprave za saradnju sa dijasporom, upućuju nas na Ministarstvo spoljnih poslova, odakle odgovora nema.

Da li se Javni servis, koji se inače finansira iz budžeta, pretplate i od reklama, diktiranjem cena postavlja kao komercijalna TV stanica? Novinarka, Gordana Suša, kaže da odluka RTS o "novom cenovniku" nije ekonomski opravdana, ako se, dodaje,- uzme u obzir praksa drugih, evropskih javnih servisa. 

Gordana Suša Izvor: N1

"Ako je BBC-ju u interesu da za najmanje pare informativne programe emituje svuda po svetu, pa valjda je u interesu i RTS-u da to isto radi ili ova vlast na taj način želi da kontroliše sve. Dakle, sve što se radi, radi se netransparentno. Kao što ne znamo kako je Telekom kupio Kopernikus, baš za pare za koje je Kopernikus mogao da kupi dve nove televizije, tako ni ne znamo šta je u ugovorima sa Telekomom", kaže Suša.

"Odluka RTS-a u skladu je sa strategijom koju je najavio predsednik Upravnog odbora, Vladimir Vuletić, da se u budućnosti RTS oslobodi prihoda koji dolaze iz budžeta" - za N1 kaže profesor Fakulteta političkih nauka u penziji, Miroljub Radojković.

"Ova borba za pretplatnike koji bi nešto nadoknađivali pokazuje da ova vrsta širenja programa može da bude i jedan poslovni poduhvat. RTS planeta traži skoro pet - 4,90 evra mesečno da se gleda u realnom vremenu tih 10 kanala javnog servisa i još pet radio - kanala", navodi Radojković.

A Radojković podseća da prema Zakonu o javnim medijskim servisima, RTS novac iz budžeta dobija, između ostalog i za proizvodnju, emitovanje i distribuciju programa namenjenih dijaspori. Pitanje je da li je javni interes pao u drugi plan zbog poslednjih odluka rukovodstva RTS-a? Jer, primera radi, United grupa, za emitovanje BBC-a plaća gotovo 100 puta manju naknadu od one koju traži javni servis Srbije. 

"Ja uopšte ne mislim da je RTS samostalno doneo tu odluku, prosto je to došlo sa vrha, jer RTS ne donosi takve odluke samostalno, a to uvek po pravilu ide na štetu građana", smatra Gordana Suša.

POVEZANE VESTI

Komentari (49)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Grunf

Bbc koji emituje SBB je samo informativni program. Na njemu nema sporta,filmova,serija ibostalog sadrzaja koji kosta. Bbc daje za sitne pare prava da bi ga gledali svuda u svetu pa mu se na vise miliona korisnika to isplati. Rts bi gledali samo korisnici poreklom iz nase zemlje, koji su u inostranstvu,eventualno iz neke od zemalja iz okruzenja.

kako god

u rusji 1000-HILJADU kanala košta 5 evra mesečno...šta reći

Ranger

Evo ja ću ti reći: Idi u Rusiju!

* Sva polja su obavezna

NAJČITANIJE

POPULARNO NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

ČITAOCI REPORTERI

ČITAOCI REPORTERI

Vaša poruka je uspešno poslata.

Hvala.

GOTOVO

Ubacite video ili fotografiju.

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa.
Ne sme biti više od 25 MB.

Pročitajte još

Vesti

Vesti

Podgorica uputila Ministarstvu pravde molbu za izručenje Svetozara Marovića 25.04.2019.

25.04.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Ahmeti: Berlin neće biti presudan, ali bilo bi dobro da se odblokira dijalog 25.04.2019.

25.04.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Sikimić o novim radnim mestima: Dokaz rešenosti države u borbi protiv korupcije 25.04.2019.

25.04.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Vulin u Moskvi sa sekretarom ODKB 25.04.2019.

25.04.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Ćurčić i Jurić: Doživotni zatvor vraćanje unazad ili zaštita najslabijih? 25.04.2019.

25.04.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

BENU koncesionar Apoteke Novi Sad, upravljaće objektima 15 godina 25.04.2019.

25.04.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Sala u hotelu Novice Tončeva poplavljena ili "poplavljena" za tribinu #EUdebata? 25.04.2019.

25.04.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Dejan Anastasijević - i pre i posle atentata jednako profesionalan i hrabar 25.04.2019.

25.04.2019.  |  Vesti

loader