Lukić: Dijaspora verovatno bez RTS-a, nerealno visoke cene koje diktira Telekom

Lukić: Dijaspora verovatno bez RTS-a, nerealno visoke cene koje diktira Telekom

Lukić: Dijaspora verovatno bez RTS-a, nerealno visoke cene koje diktira Telekom Izvor: N1

Gledaoci u dijaspori mogli bi uskoro da ostanu bez programa javnog servisa Radio televizije Srbije (RTS) zbog odluke te kuće da prava distribucije programa u inostranstvu proda domaćoj kompaniji Telekom, koja je višestruko podigla cene, tvrde operateri.

Jovana Lukić, direktorka za odnose sa javnošću u Junajted (United) grupi, u okviru koje posluje SBB kablovski operater, rekla je za agenciju Beta da gledaoci u dijaspori verovatno neće moći da gledaju programe nacionalnog servisa preko platforme tog operatera Net TV zbog nerealno visokih cena koje diktira Telekom.  

"Povećanjem cena na 1,2 evra mesečno po korisniku, što je 20 puta više nego do sada, Telekom je poslao poruku građanima da im nije važan njihov interes, a Junajted grupi da želi da bude jedini na tržištu", rekla je Lukić.  

"Novom cenovnom politikom Telekom želi da bude privilegovan na tržištu u dijaspori", kazala je Lukić i navela da to dokazuje i to što je Telekom nedavno kupio kompaniju GSS MEDIA koja je konkurencija platformi Net TV, a da građani Srbije o tome nisu ni informisani.

Dodala je da "i pored želje da Junajted grupa svakom gledaocu u dijaspori omogući da gleda program RTS-a, Telekom je naredio da program mora da se prekine ako se ne prihvate te zahtevane, a nerealne i netržišne cene".  

Junajted grupa, prema njenim rečima, sarađuje sa ostalim nacionalnim servisima u regionu i Evropi koje su članice EBU (European broadcasters) i svi imaju slične cene, (kao i RTS ranije) i interes da javni servis prati što više ljudi u dijaspori.  

"Telekom različito tretira gledaoce u dijaspori pa za emitovanje programa RTS u BiH za kablovsku televiziju traži cenu od 20 centi, za Crnu Goru jedan evro, a za Sloveniju i evropske zemlje 1,2 evra po potrošaču", rekla je Lukić.  

Ne postoji nijedan razlog, kako je rekla, za diskriminaciju gledalaca u zavisnosti u kojoj zemlji žive, već bi morali da programe RTS prate pod jednakim uslovima pošto ih građani već plaćaju preko pretplate i iz budžeta. Takvim ponašanjem Telekom poziciju koristi, ocenila je Lukić, kao konkurentsku prednost.  

"RTS se ponaša nezainteresovano prema gledaocima u dijaspori jer je prodao prava distribucije programa u inostranstvu za samo pet miliona evra godišnje iako ga građani i budžet Srbije finansiraju sa 90 miliona evra godišnje", rekla je Lukić.  

Dodala je da profit ne može biti primarni cilj poslovanja javnog servisa koga finansiraju građani. 

Oglasio se i Telekom

Odgovarajući na ove tvrdnje u Telekomu navode da je ta kompanija pobedila na javnom pozivu i time stekla prava na distribuciju RTS-ovih programa u zemlji i inostranstvu za mesečnu nadoknadu od 401.000 evra.

United Grupa je najavila da će pokrenuti pravne postupke pred sudovima i nadležnim organima u Srbiji i zemljama Evropske unije.

"Cena distribucije RTS programa je tržišna jer vlasnici prava i mnogo manje gledanih kanala naplaćuju slično ili više za distribuciju programa. Krajnja cena koju gledalac plaća ne zavisi od nas već od provajdera jer, primera radi, ako je naša cena za provajdera 1,2 evra po korisniku, on tu istu uslugu od krajnjeg korisnika naplaćuje oko 15 evra i time ostvaruje značajnu zaradu", naveo je Telekom.

Kompanija Telekom Srbija je saopštila i da razmatra sve raspoložive pravne mogućnosti za zaštitu svojih interesa povodom, kako tvrde, neosnovanih navoda United Grupe u čijem vlasništvu je kablovski operator SBB. "Važno je da javnost zna da SBB svoje kanale prodaje po ceni od oko dva evra, dok istovremeno RTS-ove kanale želi da plati po 33 puta nižoj ceni", dodali su u saopštenju.

RTS je u odgovoru Beti istakao da je ugovor sa Telekomom sklopio u septembru 2018. godine jer je pobedio na javnom pozivu i time stekao pravo reemitovanja programa RTS preko platformi u njegovom vlasništvu i platformi drugih operatera.  

Kako navode u javnom servisu, ugovor sa Telekomom je odobrila Komisija za zaštitu konkurencije Srbije.

U okviru Junajted grupe posluje i N1 televizija.

POVEZANE VESTI

Komentari (60)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

sasa

Ova transakcija je izbacila RTS iz zakonske definicije javnog servisa i njene uloge u drustvu (Zakon o javin medijskim servisima). Ukinite taksu za RTS!!!!! Vise ne postoje zakonski uslovi za naplatu iste!!!!

Batica

Telekom je lopovska firma. Odavno sam im otkazao sve usluge a nije ni cudo sto im odlaze najsposobniji inzenjeri a ostaju nesposobni i uvlakaci.

Патриота

Gledanje RTS je luksuz,a to kosta

* Sva polja su obavezna

NAJČITANIJE

ČITAOCI REPORTERI

ČITAOCI REPORTERI

Vaša poruka je uspešno poslata.

Hvala.

GOTOVO

Ubacite video ili fotografiju.

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa.
Ne sme biti više od 25 MB.

Pročitajte još

Vesti

Vesti

Gajić o premijerki: Niko ne sme svojim izjavama da krši pretpostavku nevinosti 08:41 h

08:41 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Živković: Vučić priželjkuje bojkot jer mu omogućava da stvori privid demokratije 07:42 h

07:42 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Bastać: Politički proces protiv mene se ubrzava, jer se vlast raspada zbog afera 07:24 h

07:24 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Pretežno sunčano i osetno toplije, temperatura do 18 stepeni 07:15 h

07:15 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Utisak nedelje: Srbija je autoritarna država u kojoj dominira strah 00:35 h

00:35 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Špigel o Krušiku: Srbija bezbednosni rizik koji ne treba potceniti 15.12.2019.

15.12.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Obradović: Sve je gore za svakoga ko misli drugačije od vlasti 15.12.2019.

15.12.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Srbija među potpredsednicima naredne konferencije UN o klimi 15.12.2019.

15.12.2019.  |  Vesti

loader