Danas: Devet miliona od Telekoma za kanale Pinka i TV Prve

Danas: Devet miliona od Telekoma za kanale Pinka i TV Prve

Danas: Devet miliona od Telekoma za kanale Pinka i TV Prve Izvor: Shutterstock

Prema podacima do kojih je došao list Danas, Telekom Srbija, firma u većinskom državnom vlasništvu, televiziji Pink uplaćuje sedam miliona evra godišnje za 56 kanala, dok za kanale TV Prva izdvaja oko dva miliona.

Pojedini tabloidi su, u svojoj priči o državnim parama koje se daju "američkoj televiziji za rušenje Vučića", prećutali ovaj detalj, navodi list.

Kako piše Danas, nešto što je tržišni potez dovedeno je, u tabloidima bliskim vlasti, u vezu sa "tajkunima" koji "o državnom trošku pokušavaju da sruše predsednika SNS i Srbije Aleksandra Vučića".

Reč je o potezu "Pošta Srbije" koje su sklopile komercijalni ugovor sa firmom "United media" za distribuciju paketa televizijskih kanala, među kojima je i N1. "Unated media" je, pored toga, investitor kanala N1. Iako "PoštaNet" u svom kablovskom paketu, osim N1, ima sada 19 novih, uglavnom sportskih kanala, što je i bio razlog sklapanja ovog ugovora, mediji bliski vlastima su ovaj potez okarakterisali kao nameru v.d. direktorke Pošta Srbije Mire Petrović da "finansira televiziju koja govori sve najgore o predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću i SNS", prenosi Danas.

Mira Petrović je za ovaj list objasnila da je ugovor sa "United media" sklopljen iz isključivo komercijalnih razloga, a da proizvoljne i netačne navode pojedinih tabloida ne želi da komentariše.

"Ovakav ugovor postojao je i ranije, sve do 2015. godine, kada je iz ne znam kog razloga prekinut. Onda je usledio veliki pad u broju korisnika naših usluga, ne zbog N1 kako svi pričaju, već isključivo zbog sportskih kanala. Nakon sklapanja novog ugovora, zaustavljen je pad korisnika, a s ponosom možemo da kažemo da Pošta Net jedina u ponudi ima i Arenu i sve kanale Sport kluba", ističe Petrović.

Kako je preneo Alo, u ponudi na osnovu koje je sklopljen ugovor između Pošte i firme "United media" navodi se da će distributer, u ovom slučaju "Pošta Srbije" plaćati nosiocu prava mesečnu naknadu koja za period od 1.12.2016. do 30.11.2017.  godine iznosi minimalno 138.200 evra. Minimalna garantovana mesečna naknada za period 1.12.2017. do 30.11.2018. iznosi 153.800 evra. U istraživanju ovog tabloida se ne navodi, međutim, da se suma odnosi na ceo paket kanala, niti da je Pošta Srbije, kao i sa firmom "United media", pod istim uslovima, sklopila ugovor i sa Kopernikusom, ističe Danas.

Prema podacima do kojih je došao ovaj list, s druge strane, najviše sredstava iz državne kase ide Pinku. Naime, Telekom Srbija, firma u većinskom državnom vlasništvu, televiziji Pink uplaćuje sedam miliona evra godišnje za 56 kanala, dok za kanale TV Prva izdvaja oko dva miliona.

Sem što su selektivno prikazali izdvajanje državnog novca za plaćanje televizijskih kanala, režimska glasila su otišla i korak dalje povezujući komercijalni ugovor Pošte sa direktnim pomaganjem "opozicionog kandidata Dragana Đilasa" koji se, kako su naveli, "udružio sa tajkunom Draganom Šolakom, vlasnikom SBB i firme "United media" u pokušaju da sruši aktuelnu vlast".

Direktorki Pošta Srbije zamera se da je samoinicijativno potpisala ugovor sa firmom "United media" - bez raspisivanja tendera, iako se programski paketi ne kupuju na tenderu, niti se on u ovoj industriji raspisuje, podvlači Danas.

Programski direktor Transparentnosti Srbija Nemanja Nenadić ne vidi ništa sporno u ugovoru koji je Pošta potpisala sa firmom "United media". Kaže da je logično da se kupe prava za emitovanje svih programa koji su gledani. "Ne znam da li su cene koje državna preduzeća plaćaju televizijama tržišne, ali na njima je da objasne razloge", dodaje.

Od Telekoma je Danas dobio odgovor da je njihov ugovor sa Pinkom poslovna tajna. Na pitanje zbog čega takvi ugovori imaju klauzulu poverljivosti, Nenadić je rekao: "U toj oblasti, preduzeća u državnom vlasništvu posluju na tržištu i nadmeću se sa konkurencijom, tako da neke stvari možda mogu biti tajne. Ali, i tu tajnost moraju da obrazložena osnovu kriterijuma koje prepoznaje Zakon o slobodnom pristupu informacijama".

Komentari (14)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Prof. dr R O T

Vladini mediji dobijaju novce poreskih obveznika, sta reci!

vučićeva vremena

Telekom, Posta, MTS, vise ne znam ko za koga radi, ko koga pljacka, ko kome placa, znam samo da mi propada svih 850 dinara u MTSu ako ne uplatim najmanje 200 dinara u narednih 15 dana!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bande i horde vladaju ovom zemljom...

Da li su realni

Dokle ide njihova glupost I zamlacivanje naroda!! Svako iole normalan, inteligentan I informisan shvata sta se desava u drzavi I u kom se pravcu krecemo. Da se ulazi u to da li SBB, Telekom Srbija ili drugi operateri kupuju odredjene kanale I koliko ih placaju je takva budalastina!!!

* Sva polja su obavezna

NAJČITANIJE

POPULARNO NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

ČITAOCI REPORTERI

ČITAOCI REPORTERI

Vaša poruka je uspešno poslata.

Hvala.

GOTOVO

Ubacite video ili fotografiju.

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa.
Ne sme biti više od 25 MB.

Pročitajte još

Vesti

Vesti

Kuburović o efektima novih zakona: Više od 300 osuđujućih presuda za korupciju 25.03.2019.

25.03.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Dačić u Paragvaju: Čvrst stav o nepriznavanju nezavisnosti Kosova 25.03.2019.

25.03.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Skupština usvojila Statut Novog Sada, ukinute dve opštine 25.03.2019.

25.03.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Vučić: SNS bliža odluci o raspisivanju vanrednih izbora nego ranije 25.03.2019.

25.03.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Štrajk u RGZ se nastavlja, nema pomaka ni posle sastanka s ministrom Đorđevićem 25.03.2019.

25.03.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Rekonstruisano Ušće - za jarbol novi rok, od najavljenog panoramskog točka ništa 25.03.2019.

25.03.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Predstavnici protesta predali zahteve RTV-u, rukovodstvo kaže - to je pritisak 25.03.2019.

25.03.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Ročište po žalbama državnih organa na presudu u korist uzbunjivača Josifovskog 25.03.2019.

25.03.2019.  |  Vesti

loader