Pronađena još jedna planeta u sistemu zvezde Proksima Kentauri

Pronađena još jedna planeta u sistemu zvezde Proksima Kentauri Izvor: Pixabay (ilustracija)

Astromomi su otkrili da se u sistemu zvezde "Proksima Kentauri" nalazi još jedna planeta, pored već otkrivene "Proksime B".

Godine 2016. u orbiti "Proksime Kentauri", koja je od Zemlje udaljena 4,2 svetlosne godine, pronađen je potencijalno nastanjiva planeta, a sada je stigao dodatan signal za koji veruju da pripada "super Zemlji", koja kruži oko iste zvezde, što taj planetarni sistem čini sve zanimljivijim, navode astronomi.

Pomoću niza radio-teleskopa "ALMA" u Čileu uočeni su svetlosni signali iz tog smera, a odgovaraju pojavi još jedne planete, navode naučni portali.

Novootkrivena planeta "Proksima C" verovatno ima veću masu od Zemlje, ali manju od Urana i Neptuna. Stručnjaci procenjuju da ona napravi krug oko svoje zvezde svake 5,2 zemaljske godine.

Na njenom susedu, već pozanatoj planeti "Proksima B", moglo bi biti života.

"Proksima B" je šest puta manja od novootkrivene "Proksime C" i 30 puta bliža svojoj zvezdi, što je čini značajno toplijom. Ta je planeta 1,3 puta veća od Zemlje i orbitira oko svoje zvijezde svaka 11,2 zemaljska dana.

Najveći problem za nastanak života na toj planeti su ultraljubičasto i rendgensko zračenje koje je 100 puta jače od onog na Zemlji jer je "Proksima B" izuzetno blizu svoje zvijezde, prenosi Si-En-En. /kraj/nt