Kina emitovala slike sa tamne strane Meseca

Kina emitovala slike sa tamne strane Meseca Izvor: Tanjug/China National Space Administration/Xinhua News Agency via AP

Kina je danas objavila fotografije sa tamne strane Meseca koje su slikali lunarni rover i sonda koja ga je tu dovela, što je kineska svemirska agencija nazvala još jednim trijumfom misije na do sada neistraženom delu Zemljinog satelita.

Državna televizija je prikazala rover "Jutu 2", što znači "Zec od žada", i sondu "Čang'e 4" na strani Meseca koja je uvek okrenuta od Zemlje.

Fotografije su preko komunikacionog satelita poslate kontrolnom centru u Pekingu ali se ne zna kada su slikane.

"Sonda, rover i komunikacioni satelit su u stabilnom stanju. Postigli su unapred zadate inženjerske ciljeve i sada ulaze u fazu naučnih istraživanja. Objavljujem da je misija 'Čang'e 4', kao deo lunarnog istraživačkog programa 'Čang'e', bila uspešna", rekao je direktor kineske svemirske agencije Žang Keđian.

Na poslatim slikama se vidi kamenita površina sa oštim ivicama kratera u pozadini, što će biti izazov za određivanje budućih trasa za rover, prenela je agencija Sinhua.

Među slikama je i puna panorama od 360 stepeni sklopljena od 80 fotografija koje je sonda uslikala nakon što je izbacila rover na površinu Meseca.

"Iz panorame možemo videti da je sonda okružena s mnogo manjih kratera, što je zaista uzbudljivo", rekao je Li Čunlaj, zamenik direktora kineskih opservatorija.

kina, mesec Izvor: Tanjug/Jin Liwang/Xinhua via AP

Takođe, objavljen je i 12-tominutni snimak prizemljenja "Čang'e 4", načinjen od više od 4.700 fotografija kamere ugrađene u sondu.

Vidi se kako sonda prilagođava visinu leta, brzinu i nagib dok manevriše izbegavajući prepreke na tlu.

Naučnici se nadaju da će posmatranje kosmosa na niskim frekvencijama tamne strane Meseca, gde su radio-signali sa Zemlje blokirani, pomoći da se sazna više o ranim danima Sunčevog sistema i nastanku prvih zvezda u univerzumu.

Tamna strana Meseca je mnogo puta posmatrana iz Mesečeve orbite, ali nikada nije istraživana na površini.