Na Slobodnoj zoni premijerno prikazan "Dnevnik Diane Budisavljević"

Na Slobodnoj zoni premijerno prikazan "Dnevnik Diane Budisavljević" Izvor: Promo/Anastasija Zec

"Dnevnik Diane Budisavljević" premijerno je prikazan na tri raspodate projekcije na festivalu Slobodna zona, a ekipa filma predvođena rediteljkom Danom Budisavljević pozdravljena je ovacijama, saopštili su organizatori.

Publici su se poklonili rediteljka, producenti i ekipa filma uz naše glumce Mirjanu Karanović i Tihomira Stanića, kao i svedoci ovih događaja Živko Zelenbrz, Nada Vlaisavljević i Milorad Jandrić.

Nada Vlaisavljević je zahvalila posthumno Diani Budisavljević "u ime sve dece koje je spasila iz ustaških logora i ispričala istinitu priču osuđenu na zaborav". Milorad Jandrić je dodao: "Ja vas molim da ono što ste danas pogledali, proširite dalje, jer je ovo živa istina". A Živko Zelenbrz je rekao da je Dana napravila maestralno delo i da je uspela da nikoga ne optuži, već da se "svi zajedno borimo da se ovo više nikada nikome ne ponovi".

Dana Budisavljević je stigla u Beograd nakon nemačke premijere filma na festivalu u Kotbusu, na kojem je ovaj film dobio nagradu za najbolji debitantski film i obratila se našoj publici rečima: "Hvala vam svima u ime cele ekipe što ste došli u ovako velikom broju da prvi pogledate naš film. Hvala na predivnom aplauzu i reakciji. Retka je prilika da ste čuli svedoke kako govore, jer je njima najteže da o tome govore. Oni su svedoci koliko je Diana učinila, a i vi sada vidite koliko su to različiti životi koje su vodili i kako svako ima svoju priču. Oni su svedoci da je život pobedio smrt i da je dobro pobedilo zlo".

dnevnik diane budisavljević, slobodna zona Izvor: Promo/Anastasija Zec

Među zvanicama u publici bili su ambasador Hrvatske Gordan Bakota i ambasador Nemačke Tomas Šib, kao i predstavnici Udruženja logoraša Srbije i Muzeja genocida Srbije. Premijera je okupila i poznate ličnosti, kao što su Sloboda Mićalović, Peđa Bjelac, Nataša Ninković, Svetlana Bojković, Gordan Kičić, Aleksandar Đurica, Srdan Golubović, Darko Lungulov.

Apsolutni pobednik Pulskog filmskog festivala sa šest osvojenih priznanja, istinita je priča o državljanki austrijskog porekla udatoj za lekara pravoslavne veroispovesti u Zagrebu, koja je za vreme Drugog svetskog rata sigurne smrti spasila više od 10.000 srpske dece iz NDH logora.

Film "Dnevnik Diane Budisavljević" će publika u Srbiji moći da pogleda u bioskopima od četvrtka, 14. novembra.